About

Monday, December 28, 2015

10 PERISIAN YANG WAJIB ADA DALAM WINDOWS KORANG

PERISIAN YANG PERLU ADA DALAM WINDOWS KORANG
Untuk Amaturs




1.Advanced system care
Perisian ini dapat membantu anda untuk mengoptimum kembali laptop atau pc korang yang telah slow atau lag dan melancarkan kembali prestasi kelajuaan. Selain itu, ia juga mempunyai antara muka (ui) yang futuristic dan menawan.


2. smart defrag
Perisian ini pula dapat membantu laptop atau pc korang menyusun system korang supaya lebih kemas dan teratur supaya windows mencari program yang diperlukan lebih lancer.


3. iobit uninstaller
Perisian ini dapat membantu korang buang aplikasi, toolbar dan lain-lain lagi di samping itu, membuang semua files lebihan yang berada dalam windows korang.


4. bandizip
Ini pula ialah sejenis perisian pengarkiban seperti 7zip tapi ia mempunyai user interface (ui) yang mudah difahami, cantik dan menarik. Perisian ini ialah open source dan sizenya kecil.



5. vlc media player
Siapa yang tak kenal dengan vlc ni, antara pemain media yang paling banyak diuat turun didunia .


6. internet download manager (idm)
Saper yang kaki muat turun pasti akan mengenali insan yang bernama idm kerana ia adalah pemuat turun yang terlaju dan paling ramai pengguna dalam dunia. Ia meningkatkan kelajuan muat turun anda sehingga 10x kali ganda. Innniiii bbbeeessstttt!!!!!!!!!!


7. utorrent
Anda suka memuat turun fail yang terlarang, movies atau barangan pirates, nilah jawapanya. Utorrent perisian untuk memuat turun fail yang hanya boleh didownload melalui laman web torents. Ingat!!!! Sokonglah barangan asli… hehehe


8. Ccleaner
Ramai orang tak tahu perisian apa ini, kerana antara muka yang mudah membuat orang xfaham iyeke, haha ia adalah pencuci laptop dan pc macam advanced system care tapi ia hanya mengoptimum yang asas sahaja.


9. google chrome & Mozilla firefox
Ini pula ialah browser web kalua tanpa browser korang tidak boleh nak ari maklumat.

10. Smadav
Smadav pula ialah anti virus buatan indonesia yang sangat ringan dan boleh digunakan bersama antivirus lain.




No comments:

Post a Comment

Popular

Recent

Comments