About

Tuesday, December 6, 2016

Tips Dan Trik Pelayar Web Google Chrome


Pelayar web google chrome sudah lazim dengan penduduk Malaysia kerana ciri-cirnya yang boleh cari maklumat dengan pantas dan mesra pengguna.
Tapi ramai orang tidak tahu bahawa disebalik pelayar web yang pantas ini ada trik-trik yang berguna untuk memudahkan kehidupan seharian.

Tips dan triknya ialah:

1. Sejarah (History)

Korang tahu tak laman-laman web yang lepas korang boleh cari kembali dengan melalui sejarah. Caranya ialah dengan menekan serentak butang Ctrl dan  H (Ctrl + H)
dan BOOOMMM keluarlah sejarah.

2. Membuka Semula Laman Web

Pernah tak korang tidak sengaja tertutup google chrome atau terpadam laptop, hilang semua laman web yang korang lawati. Jangan risau!!! korang hanya perlu menekan butang Ctrl + Shift + T
untuk membuka semula laman web yang tidak sengaja ditutup.

3. Tab Muat Turun

Muat turun fail tapi tidak keluar dia punya download status. Korang tekan butang Ctrl + J ia akan keluarkan tab muat turun.

4. (Kesukaan) Favourite
 Saya suka laman web ni kokiwadashow.blogspot.com macam mana nak akses dia bila perlu. Pergi ke atas, tengok sebelah URL ada bintang dan tekan bintang tu.

5. Save jadi PDF
Ramai orang tak tahu trik ni. Tapi kalau korang tahu hebatla.
Saya nak simpan keseluruhan laman ni sebab saya suka dengan maklumat dia jadi korang tekan Ctrl + P - Destiantion pilih Save as PDF - klik save

Klik Share Jika Bermanfaat!!!

No comments:

Post a Comment

Popular

Recent

Comments